Content

raya sakan

Monday, September 14, 2009

di jln TAR, tengok la betapa ramai nye umat manusia shoping
"tahun ni ekonomi agak meleset, jadi, ramai org yg hanya datang jenguk2 je, tp xbeli pon" kata2 dari seorg peniaga di jalan TAR..hmm..tu la dy, betapa rimas nye ak dok kat cni ari tu..ak dtg pon sbb nk teman kan mat yan, zaim & anip, syahmi, azam, acap, sebu n leho g SOGO..rushing ak kua dgn moto ble mat yan wat emergency kol mntk tnjok arah...manusia pnye la rmai dkt jln TAR, nk jln pon jem, ngalah kan kete..mmg sesak dan merimaskan...sbb tu le ak x shoping kt jln TAR...ak x thn..pas2, ak bwk diowg g sogo, pon rmai glew, mcm semut, sume buntut blage buntut, pnye rmai owg shoping..
 
ni ha..sogo pn x nahan ramai!!
so..lpas ak dh bwk diowg g sogo, ak pon bla snyap2 g shoping tmpt laen, ble ak smpai kat moto, ak jumpe ade sebuah kotak dlm raga moto aku..
tertulis dkat kotak tu..."maafkan saya tak sengaja pecah cermin awak masa parking tadi. INI GANTINYA"
terharu aku beb...mulia gile r sikap manusia ni...mmg aku doakan kebaikan dunie akhirat utk die...x sangke ade owg cm ni kt KL ni...tp, nk jd cter...lpas ak bl nk g TS tu, ak lalu dpan puduraya..tbe2..ADE ROAD BLOCK POLIS...dah la cermin xde sblh...seb bek ak pndai jwb..polis tu pon tkejot bcoz owg tu siap ganti cermin aku td...haha
lpas 2, ak g la TS, jmpe zul, PA SHOPING aku..skali tgok2 TS xde pa pe yg mnarek...so, ak pon shoping kt BB plaza je...mnarek gak r..tp yg x bez, jmpe manusia2 pelik n x snonoh...mke sume bdak2 skola je...mluat tol...bnyk gak r ak shoping...mmg taon ni ak shoping plg ile...dah besa la kate kan..
total sume ad gak r dkat 40o hengget~...cukop...eh2, blom ade ag...tp tgu lpas raye r..skang ni dah sengkek, tgu nk ditop-up oleh duit raye plak...haha
till then~

0 comments: